Ontstaan Gluren bij de Buren businessclub

Gluren bij de Buren is een initiatief dat in 2018 is gestart met als doel de bedrijven gevestigd op het bedrijventerrein De Liesbosch-Laagraven te Nieuwegein met elkaar in contact te brengen. Initiatiefnemer Inez van de Brink startte in dat jaar met kwartaalbijeenkomsten waarbij één van de toen circa 20 bedrijven als gastheer optrad. Inmiddels is het initiatief uitgegroeid tot een zakelijk bedrijfsnetwerk van meer dan  80 bedrijven alle gevestigd op hetzelfde terrein.

Onder het motto: “Beter een goede buur dan een verre vriend”, wordt vier keer per jaar in de maanden maart, juni, september en november bij één van de aangesloten bedrijven een netwerkbijeenkomst georganiseerd.

Het bedrijventerrein heeft zich de laatste jaren volop ontwikkeld met grote spelers als de Jumbo Distributiecentrum Nieuwegein en Mercedes-Benz Nederland maar ook door de autonome groei van bedrijven die er al jarenlang zijn gevestigd.

Het idee achter Gluren bij de Buren blijft hetzelfde: elkaar (leren) kennen, makkelijk contact met elkaar leggen als er wat speelt maar ook op commercieel vlak elkaar de business gunnen, gezamenlijk inkopen en andere zaken die spelen. De kwartaalbijeenkomsten blijven zodat ieder kwartaal één van de leden het bedrijf openstelt voor de leden die daar belangstelling voor hebben (dag en tijdstip in overleg)  met in achtneming van de regels van de RIVM. Een drankje en een hapje, een korte presentatie en/of rondleiding, gezelligheid met een zakelijke lading. Het aantal aanmeldingen in overleg met de beschikbare ruimte /RIVM maatregelen en op basis van: Wie het eerst komt wie het eerst maalt! Ook is het natuurlijk mogelijk om een bijeenkomst met een aantal buren te faciliteren.

Daarnaast initieert de “Gluren bij de Buren” business club een website waar de deelnemende bedrijven zich kunnen voorstellen en een tussentijdse nieuwsbrief waarin de leden elkaar op de hoogte kunnen houden van zakelijke ontwikkelingen, kennis en aanbiedingen.